pondelok 8. júla 2013

Ako takmer kuchyňa vyhorela ;)

Kuchárka som zatiaľ, bohužiaľ, dosť mizerná, aj keď zvládam uvariť kávu, čaj a vajce na tvrdo ;). Vo štvrtok ráno som sa však zobudila s takou tou "tvorivou" náladou a mala som chuť niečo upiecť. Pôvodne som si zaumienila, že urobím orechový koláč, ktorý som už počas Vianoc piekla a tak som predpokladala, že by to nemuselo dopadnúť až tak zle :D. Čo čert (ne)chcel, žiadne orechy doma neboli. Smutná som hrabala v skrini, či tam nenájdem záchranné koleso... a objavila som tri balíky strúhaného kokosu. Och, mňam! No a vzhľadom k tomu, že sa predsa len snažím hľadať zdravšie recepty, navštívila som na túto Paleo stránku, kde sa dá nájsť naozaj veľa zdravých a nielen sladkých receptov. Aká som bola šťastná, keď som objavila recept na kokosové scones alebo skôr, podľa výzoru, na také kokosové muffiny / mini-koláčiky. Recept nevyzeral byť náročný, išlo doň málo surovín a všetko som mala doma, tak som neváhala a pustila som sa do toho...

Recept znel nasledovne:

Potrebujeme:

  • 1/2 hrnčeka strúhaného kokosu
  • 1/4 hrnčeka mandlovej múky (je možné ju pokojne nahradiť klasickou múkou)
  • 1 olúpané, najemno nastrúhané jablko
  • 1 vajce
  • 3 lyžice masla / kokosového tuku (pokojne stačí olej, len nie olivový :D)
  • 3 lyžice medu (ja som dala agáve, jednak som nemala doma med a je to takto zdravšie, ale môžete dať aj cukor, poprípade osladiť stéviou)
  • 1 lyžička prášku do pečiva
  • po 1/4 lyžičky mletej škorice, anýzu a nastrúhaného muškátového oriešku (nedávala som, nič som doma nemala :D)
  • nastrúhaná kôra zo štvrtiny citróna (opäť som nedávala) 

Postup (presne taký, aké neznášam):

Rozohrejeme si rúru na 180°C a vymažeme si plech na muffiny (ja mám silikónovú formu, takže som len do nej poukladala papierové košíčky na muffiny a bolo hotovo). Všetky suroviny zmiešame dohromady a lyžicou naporcujeme do formy. Pečieme podľa veľkosti...

Presne tieto postupy nemám rada, lebo ich má šancu zvládnuť tak skúsenejší kuchár, ako som ja :D. Urobila som to ale tak, že som dala dvojnásobné množstvo všetkých surovín, keďže to uvádzané by stačilo tak na 5 kúskov. Potom som bielka (z dvoch vajec, keďže som dávala raz toľko) vyšľahala na sneh a všetky zvyšné suroviny zmiešala v jednej miske dokopy. Keď bola masa dobre rozmiešaná, zľahka som primiešala aj sneh a až takéto cesto som dávala do formy na muffiny. Rozhodla som sa tak preto, aby bolo cesto viac nadýchané a o niečo vyššie. Piekla som pri 180°C asi tak prvých 5 minút, potom som teplotu stiahla na takých 170°C a dopekala ešte asi 10-15 minút. Muffiny som nechala vychladnúť  a zatiaľ som si nad parou rozpustila 3 pásiky (čiže 12 kociek) horkej čokolády a ňou som následne hala-bala poliala muffiny. Urobila som to jednak z dôvodu, že nevyzerali tak vábne (kokos :D) a navyše neboli až také sladké, keďže som dala len 3 lyžice agáve, čo bolo pôvodné množstvo (mala som ich dať 6, keďže som robila dvojnásobnú dávku, ale šetrím gramy, kde sa dá :D). Moja maminka a sestra by to ale asi nezjedli, tak preto aj tá čokoláda. Výsledok vyzeral takto a dlho nevydržal :D...:



Našťastie kuchyňa naozaj nevyhorela, ale s mojou šikovnosťou bolo možné všetko, všakže? :D A čo Vy? Máte tip na nejaký jednoduchý dobrý recept? Dajte vedieť ;)

Majte sa zatiaľ pekne :)

2 komentáre: