streda 7. augusta 2013

Extra-čoko torta bez múky

Ako som už nedávno spomínala v príspevku Ako takmer kuchyňa vyhorela, kuchárka zatiaľ nie som veľmi dobrá, stále sa učím (najmä na vlastných chybách), avšak aj napriek tomu milujem skúšať nové veci. O to viac, ak sa jedná o dobré sladké veci :D. Keďže som opäť raz mala tvorivú hodinku a zároveň neskutočnú chuť na niečo sladké, čo by mi však veľmi neuškodilo (ach, tie pneumatiky na bruchu), pošpárala som sa na nejakých stránkach s Paleo receptami a našla som tam túto skvelú tortu, do ktorej navyše nejde nijaká múka, čo mi maximálne vyhovovalo.
Recept je celkom jednoduchý a taktiež suroviny, ktoré doň idú, sú bežne dostupné.

Potrebujeme:
  • 2 vysokopercentné 100-gramové čokolády (ja som dala 86%, ale pokojne môžete dať aj "slabšie", poprípade použiť čokolády na varenie)
  • 3 banány
  • 1 avokádo (môžete pridať banán navyše, ako som to urobila aj ja ;))
  • 1/2 hrnčeka medu (poprípade agáve, cukor...)
  • 1 čajovú lyžičku vanilkového extraktu (postačí aj vanilkový cukor :D)
  • 1 hrnček kakaa (ideálne Holandské, jednoducho kvalitné horké kakao)
  • 1 polievková lyžica espressa (nedávala som)
  • 1/2 čajovej lyžičky stévie (nedávala som, komu by sa náhodou cesto zdalo príliš horké, stačí dosladiť aj medom, agáve, cukrom...)
  • 6 vajec

Postup:

Čokoládu rozpustíme. Banány (a avokádo, ak ste ho dávali) dohladka rozmixujeme s rozpustenou čokoládou, medom (agáve, cukrom...) a vanilkou. Pridáme kakao a espresso a poriadne zamiešame (rozmixujeme). Po jednom pridávame a vmiešavame celé vajíčka. Finálna hmota musí byť dokonale hladká. Formu na tortu vymažeme maslom, položíme papier na pečenie a taktiež vymažeme maslom (tento trik by mal zaručiť bezproblémové vyklopenie). Cesto nalejeme do formy a uhladíme. Pečieme pri teplote 180°C približne 30-35 minút.
Koláč je možné piecť aj druhým spôsobom - a to tak, že vajíčka nedáme do cesta vcelku, ale oddelíme bielka od žĺtkov, vyšľaháme sneh, ktorý následne zľahka primiešame do finálneho cesta. Takto upravený koláč viac pripomína piškótu a je potrebné ho piecť cca 45 minút. 

No, musím povedať, že cesto krásne voňalo po čokoláde a banánoch už ako surové a tá vôňa, ktorá ešte len prišla, keď sa koláč piekol... mňam! Rozvoniaval celý byt :). Koláč som robila podľa receptu, akurát som nemala toľko agáve, koľko by som potrebovala, takže som namiesto toho doplnila cukry vanilkovým cukrom, ktorý dal cestu trošku inú chuť, ale nie veľmi výraznú. Koláč najprv pekne vyšiel hore, ale keďže v ňom nebol sneh, potom pekne krásne aj padol :D. Upečený výsledok síce nevyzeral veľmi vábne, ale nádherne voňal ;)



Vrch som sa nakoniec rozhodla "ozdobiť" šľahačkou a jahodami. Náš milý nemenovaný obchod s potravinami však čerstvé jahody síce mal, ale od červenej farby mali ďaleko, navyše polovica z 500g balenia bola plesnivá. Mňamka. Tak som usúdila, že 2,50€ viem investovať aj lepšie. Bohužiaľ som tak však ostala odkázaná na jahody z konzervy, čo je riadna katastrofa, ale aspoň je to sladké, že? :D Nie som si celkom istá, či chcete vidieť výsledok, lebo nie som práve zručný človek, ale tak aspoň pre ilustráciu a preto, aby ste videli, ako vyzeralo to cesto :D




Koláčik nevyzerá až tak vábne, ale na druhej strane, chuť je veľmi príjemná, hoci je naozaj riadne horký a veeeľmi sýty. Premýšľam, že nabudúce kúpim trošku slabšiu čokoládu, tak do 70% a dám tam toľko agáve, koľko píšu. Potom by mohol byť menej horký :D. V konečnom dôsledku to ale nikomu nevadilo a všetkým veľmi chutil, o čom hovorí aj prázdny plech na druhý deň po upečení :D


Rozhodne mi dajte dolu vedieť, či sa Vám recept pozdáva a či ho vyskúšate :)

Majte sa zatiaľ pekne :)

1 komentár:

  1. Barbarajakubik Blog: Extra-Čoko Torta Bez Múky >>>>> Download Now

    >>>>> Download Full

    Barbarajakubik Blog: Extra-Čoko Torta Bez Múky >>>>> Download LINK

    >>>>> Download Now

    Barbarajakubik Blog: Extra-Čoko Torta Bez Múky >>>>> Download Full

    >>>>> Download LINK

    OdpovedaťOdstrániť