nedeľa 7. apríla 2013

Ako to je s nakupovaním

Opäť som sa raz, ako správna žena,  bola poprechádzať po nákupných centrách. Iba poprechádzať ;). Neviem, ako Vás, ale mňa vedia občas nákupy v obchodoch neskutočne vytočiť. Mám na to hneď niekoľko dôvodov:

  • Teplota v nákupných centrách
  • Návštevníci obchodov
  • Ochota predávajúcich
  • Kvalita tovaru
  • Veľkosti


Takže, vezmeme to pekne poporiadku...

  • Teplota v nákupných centrách

Je nehorázne, ako dokážu nákupné centrá vykurovať. Pokiaľ nemáte auto, kam si najmä v zimných mesiacoch môžete odložiť 3 svetre a kabát, určite viete, o čom hovorím. Pechoriť sa v 35 °C po všetkých tých obchodoch s kabátom, kabelkou a nákupnými taškami sa jednoducho nedá. Predstava, že by som pritom nebodaj mala mať kabát na sebe, je nepredstaviteľná. No aj keď sa vyzlečiete do trička, po niekoľkých minútach začína byť návšteva obchodov vďaka horúčave neznesiteľná. Teda, aspoň u mňa to tak je. Vždy sa snažím brať si so sebou dostatok vody, no aj tak to väčšinou nepomáha, som smädná ako ťava a na záver ma rozbolí hlava. Naozaj nepochopím, načo tak tie priestory prekurujú...


  • Návštevníci obchodov
Niežeby mi vadili ľudia samotní. Som spoločenský tvor a tak som rada medzi ľuďmi. No niekedy ma ľudia, najmä v nákupných centrách, dokážu vytočiť.

Možno som len príliš podráždená a v skutočnosti to nie je také zlé, ale vzhľadom k tomu, že je v obchodoch horúco, som smädná, uťahaná a chcem všetko čo najrýchlejšie, ale najmä v pokoji vybaviť, sa dokážem riadne rozčúliť.

Hnevajú ma väčšinou ľudia, ktorí chodia po preplnených chodbách a lá prechádzka ružovou záhradou. PO - MA - LIČ - KY, stredom uličky, obzerajú sa dookola, rozprávajú sa... a nie je ich možné nijako predbehnúť. Ja chápem, že sa nechcú ponáhľať a že sa im možno páči výzdoba alebo výklady, len nepochopím, prečo aspoň nejdú po okraji. Prečo práve stredom? Inak by mi naozaj neprekážali, len keď sa zo žiadnej strany nedajú obísť... Ale ako hovorím, možno som len príliš podráždená.


  • Ochota predávajúcich
Česť výnimkám! Naozaj, musím povedať, nájdu sa aj predavači/predavačky, ktorí sú veľmi milí, príjemní, zaujímajú sa o zákazníka, vedia, aký tovar predávajú, ochotne a s úsmevom Vám pomôžu. Ale takých je naozaj zatiaľ veľmi málo a nemalo by to tak byť.

Nie som náročný zákazník, ale očakávam, že keď vojdem do obchodu, predavač/ka bude aspoň ústretový/á. Namiesto toho sa často stretnem s nenávistným pohľadom typu "Čo tu TY robíš?", najmä v menších butikoch, kde veľkosti končia okolo 40 a predavačke pri pohľade na môj zadok padá sánka. Jasné, že v tom obchode okrem kabelky na mňa nič nemajú, ale odkiaľ môže predavačka vedieť, komu a čo idem kupovať?

Naozaj nepotrebujem nijaký extra servis, úplne postačí úsmev a milé "Ako Vám môžem poradiť?" alebo niečo podobné. Každý si o mne môže myslieť, čo chce, ale ak som raz zákazník, malo by platiť staré "Náš zákazník, náš pán". Malo by...


  • Kvalita tovaru
Samozrejme, že keď vojdem do priemerného obchodu, očakávam priemernú kvalitu. No ak v priemernom obchode, predávajú podpriemerný výrobok ale s nadpriemernou sumou, odchádzam preč. Ide najmä o vietnamské výrobky z trhov, ktoré už dlho nekupujem. Keď si porovnáte ich ceny s oveľa lepším tovarom, rozdiel nenájdete, jedine ak ten, že vietnamské oblečenie je čím ďalej tým drahšie... ale stále rovnako nekvalitné. Za rovnakú sumu, ale veľakrát aj za menší peniaz, sa v tých "lepších" obchodoch dajú zohnať oveľa lepšie veci. Stačí sa len pozrieť a neveriť stále tomu, že vietnamské výrobky sú stále najlacnejšie. Už dávno nie sú.


  • Veľkosti
Čo sa veľkostí týka, zastavila by som sa najmä pri spodnej bielizni a nohaviciach.

Určite viete, ako to je s podprsenkami, ale v prípade, že mám mužského nezasväteného čitateľa, veci sa majú takto: Veľkosti podprseniek obsahujú vždy dve čísla - veľkosť obvodu pod prsiami - väčšinou 70, 75, 80, 85, (aj keď, výnimočne sa nájdu aj menšie a väčšie čísla, ale nejdem to komplikovať :D) a potom veľkosť samotného košíčka - tie sa označujú A (teda jednotky), B (dvojky), C (trojky), D (štvorky)...

Asi nikdy nepochopím, ako sa môže stať, že košíček podprsenky veľkosti 85B (teda na prsia veľkosti 2 s najväčším obvodom pod prsiami, aký bežne zoženiete) sa veľkosťou vyrovná D-čkovému (teda na prsia veľkosti 4)?! Ja to naozaj nechápem. Keď je to raz B-čko, tak by nemalo záležať na tom, aké číslo je napísané predtým, košíček by mal byť stále rovnako veľký a meniť by sa mala iba veľkosť obvodu. Potom naozaj netuším, ako si mám kúpiť podprsenku, keď potrebujem veľký obvod, ale malý košík. Jasné, že sú špeciálne obchody, kde zoženiete aj takú podprsenku, ale o to nejde. Hnevá ma, ako môže výrobca na niečo napísať 85B, keď je ten košík veľký ako na dva melóny a moje "B-čka" sa tam utopia. Keď ho porovnám s veľkosťou 70B (čiže dvojky s najmenším obvodom pod prsiami), chce sa mi plakať - tam sú košíčky naozaj malé, také, aké by pri veľkosti B mali byť a nebyť malého obvodu, podprsenka by mi bola dobrá.

Našťastie som už niečo schudla a moja veľkosť sa tak zmenšila z 85 na 80, no problém zatiaľ ostáva rovnaký - 80B je stále príliš veľké. Aby som tento problém vyriešila, kupujem si podprsenku veľkosti 80A, teda na prsia veľkosti 1 (ktorá sa na základe hlúpeho číslovania vyrovná B-čku, inak mi A-čko samozrejme nestačí). Chápete to? Alebo je to takto normálne a len ja som nenormálna a nechápem číslovanie podprseniek?

Taktiež ma hnevá číslovanie nohavíc, respektíve, ich dĺžky.
Dámske veľkosti dnes začínajú niekde pri 32 (moje nervy!), pokračujú 34, 36, 38, 40, 42, 44,... veď to viete, ja len keby náhodou opäť nejaký nezasvätený mužský čitateľ :D. Nepochopím, kto prišiel na systém "čím väčšie číslo, tým dlhšie nohavice". Keď porovnáte veľkosť napr. 36 s veľkosťou, povedzme, 50, je medzi nimi pár-centimetrový rozdiel. Ale prečo? Pokiaľ vyslovene nejde o predĺžený alebo skrátený strih nohavíc, nevidím dôvod, prečo by sa nohavice s pribúdajúcim číslom mali predlžovať?!

Tak sa napríklad aj mne stane, že napriek mojej výške 175 cm sú mi nohavice vo veľkosti 42 trochu dlhšie, ako by som potrebovala. Smiešne, že? :)


Máte aj Vy podobné skúsenosti s nakupovaním? Budem rada, ak mi dáte vedieť dolu v komentároch :)

Majte sa zatiaľ pekne :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára