štvrtok 4. apríla 2013

Mať psíka je úžasné

Psi sú súčasťou ľudstva už od nepamäti. V minulosti pomáhali pri love, boli ochrancami príbytkov a vždy vernými spoločníkmi svojho pána. Časom sa z nich stali najmä chlpatí miláčikovia, veční ohrievači studených nôh a plnohodnotní členovia rodín. Milióny ľudí po celom svete sa rozhodnú zaobstarať si psa. Ale prečo? Aké sú výhody z vlastníctva psa?

Ako už viete, sama jedného psíka - teda fenku, Lilly - mám. Je členom našej rodiny už takmer tri roky a napriek tomu, že toho dokáže veľa zničiť a zakaždým vymyslí nejakú hlúposť, máme ju nadovšetko radi.
Samozrejme, vlastniť psa so sebou prináša aj isté nevýhody - svoj čas alebo program dňa musíte podriadiť psíkovi, všade po byte/dome máte chlpy (aj v jedle či káve), treba s ním chodiť von, k veterinárovi, kŕmiť ho - teda aj starostlivosť o psa niečo stojí a v dnešnej dobe to vôbec nie je malý peniaz. Problémy bývajú aj s dovolenkou - nie všade sa dá ísť s domácim miláčikom a ak sa dá, opäť treba rátať s príplatkami (nedajbože niečo zničí), navyše psík môže znášať cestu zle... Určite by sa ešte našlo zopár "nevýhod", no pre mňa, ako milovníčku psov, to vlastne ani nie sú prekážky či nevýhody...

Keby sa ma niekto opýtal, či by som si napriek tomu opäť kúpila psa, moja odpoveď by znela jednoznačne ÁNO. Napriek istým nevýhodám si jednoducho už svoj život neviem a ani nechcem predstaviť bez Lilly. Tá neskutočná láska, ktorou nás všetkých dokáže zahrnúť, jej smutný pohľad, keď chce dostať niečo dobré pod zub, či len chvíle, keď príde a ľahne si tesne vedľa nás,... to všetko je na nezaplatenie.

Odkedy som ju prvýkrát zbadala, vedela som, že ju budem milovať. No nikdy som si tak neuvedomila, ako veľmi ju ľúbim, až kým mi od maminy neprišla správa, že s Lilly niečo nie je v poriadku...

Bolo to práve cez Veľkú noc, keď ako na potvoru, náš veterinár, ktorého máme pod oknami, neordinoval. Mamina mi celá zúfalá a smutná volala, že Lilly je na tom zle - niekoľkokrát vracala, mala krvavé hnačky,
bola apatická. Istý čas ju len pozorovala, no keď sa jej stav nezlepšil, ale práve naopak, zhoršil, kašľala na všetko, zavolala si taxík a z posledných peňazí vzala Lilly na (príšerne drahú) pohotovosť. Vtedy vraj Lilly už takmer nereagovala a celá sa triasla...

Na poliklinike dostala infúzku a niekoľko injekcií. Moja mamina tam celý čas bola s ňou. Všetci sme sa báli, ako to dopadne, plakali sme...

Išlo vraj iba o virózu, ktorá je teraz u psíkov "častá" a šíri sa kvapôčkovou infekciou. Síce nás trochu upokojil fakt, že nejde o nič veľmi vážne, ale aj tak sme sa báli, ako to dopadne. Predsa len, Lilly je malá, má len 7,5kg a aj podobné "bežné" záležitosti môže znášať horšie. Našťastie všetko dobre dopadlo a to najmä vďaka mojej mamine, ktorá bez váhania vzala Lilly na pohotovosť a ani sekundu neváhala zaplatiť viac než 120€ za taxík, obyčajnú infúzku a pár injekcií. O peniaze však v takých chvíľach nejde, koniec-koncov, Lilly je členom našej rodiny, berieme ju ako vlastnú dcéru či sestru a urobili by sme pre ňu aj posledné.

Čo som tým všetkým chcela povedať? Vlastniť psa je jednoducho tá najlepšia vec na svete. Peniaze, ktoré doňho investujete sa Vám niekoľkonásobne vrátia. Nikdy sme neľutovali, že sme si kúpili psíka. Jasné,
nebolo to vždy ľahké, Lilly nás vie veľakrát riadne vytočiť, no kto je dokonalý a vždy iba poslušný? Napriek tomu ju milujeme. Život bez nej by už za to nestál...

Preto ak máte tú možnosť a chcete si kúpiť psíka, neváhajte. Nič lepšie nemôžete urobiť. Zahrnie Vás neskutočnou láskou, tou pravou nefalšovanou láskou. Mať psíka je jednoducho úžasné ;)





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára