streda 17. apríla 2013

Prečo je niekedy výhodné mať starší telefón...

Spomínate si ešte na starú dobrú Nokiu 3310-inu? Aj Vám sa pri spomienke na ňu objaví na tvári širokánsky úsmev? Pretože mne teda áno :)

Netuším, či vôbec existoval, existuje alebo bude existovať lepší mobilný telefón ako práve spomínaná
Zdroj: http://popcultureperversion.files.wordpress.com/
Nokia. Teraz si všetci priaznivci moderných technológií ťukajú po čele, že o čom to zas tá Barbora kecá a ako sa môže tá stará šunka vôbec vyrovnať novým modelom mobilných telefónov. Je úplne jasné, že s babičkou 3310-inou nemôžete očekovať, čo je nové na Facebooku, odfotiť západ slnka či si preposlať hudbu cez Bluetooth. Ale zamysleli ste sa niekedy nad tým, na čo bol taký telefón primárne vyrobený? Pomôžem Vám, je od toho odvodený aj jeho názov ;)...

Som síce človek moderný a tak aj ja vlastním nejaký ten výdobytok tejto doby, no aj napriek tomu mám vo svojej "zbierke" telefónov staručkú Nokiu, aj keď nie práve 3310-inu a s hrdosťou ju používam. No a čo?

Neverili by ste, koľko výhod to obnáša. Tak napríklad:

  • Je nezničiteľná 
So starou Nokiou, aj jej o niečo mladšími kamoškami, môžete robiť čokoľvek - zatĺkať klince, vyklepávať rezne, hrať s ňou futbal... (to nie je návod, len prehnaný príklad) a zaručene ju vážnejšie nepoškodíte, maximálne tak zoderiete kryt alebo tlačidlá, ale telefón funguje ďalej. Čo dodať? ;)
  • Je praktická 
Veľkosť tak akurát do ruky a kabelky. Dobre sa drží v ruke, nevypadáva, nešmýka sa, nie je hneď ochytaná od prstov...
  • Zvláda to, čo na bežný deň potrebujem
Telefón by mal byť v prvom rade na telefonovanie (preto sa volá telefón) a SMS-kovanie. Ja okrem toho v telefóne využívam ešte tak budík, kalendár, pripomienky, kalkulačku a tam niekde aj končím :). Všetky ostatné funkcie sú mi absolútne ukradnuté a nevidím teda dôvod mať telefón s tritisícdvestodesiatimi aplikáciami, z ktorých 3/4 nepoužívam a zvyšku nerozumiem alebo nechcem rozumieť. Preto mi moja postaršia Nokia maximálne vyhovuje. Spĺňa to, čo od nej vyžadujem. Nič viac, nič menej. Och a má tak ľahké ovládanie :D
  • Nikto Vám ju neukradne, ani Vás kvôli nej neprepadnú
No dobre, možno by sa niekto našiel, ale vždy je to menšia pravdepodobnosť ako pri najnovšom smartfóne, ktorý priam láka zlodejov "Ukradni ma"...

Moja Nokia :D
(Zdroj: http://www.mobil.sk/obrazky/26/26360.jpg)

Aby ste si nemysleli, že som nejaký Nokia-maniak, vlastním ešte aj iný telefón, ktorý patrí k tým modernejším. Dokonca má dotykový displej. V konečnom dôsledku ale oveľa viac využívam Nokiu a ak náhodou použijem aj ten novší mobil, väčšinou len ako budík alebo zas len na základné funkcie, ktoré má aj Nokia :D

Nechcem Vás vôbec odradiť od moderných technológií, len si myslím, že keď z Vášho hyper-moderného telefónu využívate okrem hovoru a SMS-iek akurát budík a kalkulačku, niekde asi bude chyba ;)

Majte sa pekne :)



2 komentáre:

  1. barči ale ty máš i pod čo ti celkom dosť vynahrádza funkcie ktoré tvoj telefón nemá, takže máš v podstate to isté ako smartfón ibaže v dvoch zariadeniach.
    :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, to je fakt, že ho mám, ale využívam ho vlastne len na internet, ak sa mi nechce zapínať notebook :).

      Odstrániť