piatok 9. augusta 2013

Čo robiť, aby sa Váš domáci miláčik neprehrial

Leto je v plnom prúde a hoci sa má zajtra konečne trošku ochladiť (ak bude to ochladenie prebiehať podobne, ako dnešné silné búrky s krúpami, tak neviem, neviem...), je celkom možné, že si ešte pár horúcich dní poriadne "užijeme". Verím, že všetci by už privítali aspoň o niečo znesiteľnejšie teploty. Ja taktiež nie som výnimkou a hoci mám leto veľmi rada, tieto extrémy mi uberajú na energii.

V bytoch je neznesiteľne horúco a najmä v tom našom, keďže sme tesne pod strechou. Pokiaľ nie som niekde pri vode, ale ostanem doma, po byte pobehujem doslovne polonahá, permanentne som pod studenou vodou v sprche, ventilátor ide na plné pecky (to bude účet za elektrinu!) a doslovne sa nalievam vodou. Aj tak je to ale na nevydržanie. A teraz si predstavte, ako sa asi cíti Váš domáci miláčik v hrubom kožuchu...

Lilly mám doma už tri roky, čo síce nie je veľmi dlho, ale nejaké tie horúce dni sme si už spolu "užili". Nie som profesionál, veterinár, ani nič podobné, len obyčajný psíčkar, no aj tak by som Vám rada napísala pár rád alebo takých našich tipov, ako sa s Lilly snažíme znášať tieto horúčavy a predchádzať tomu, aby sa prehriala. Možno niektoré z nich poznáte, veď internet je toho plný, no možno Vám aspoň nejaká pomôže :). Pustíme sa teda do toho :).


Pitný režim
O tom, že psík potrebuje dostatok vody počas celého roka, nielen v lete, vôbec nebudem písať, pretože je
Trochu netradičná miska na vodu, ale ak splní účel, prečo nie? ;)
Zdroj tu
to maximálne jasná vec. Avšak najmä v lete treba misku s vodou pravidelne kontrolovať a dopĺňať stále čerstvou, ideálne chladnejšou vodou (nie ľadovou). Naša Lilly je asi po mne a má s pitným režimom značné problémy - preto ju do toho občas musím dokopať, lebo ona by sa snáď počas celého dňa napila len raz. Je to taký náš truhlík, ale čo, má to po mne :D. Našťastie, Lilly je veľmi chápavá a hoci je riadne tvrdohlavá, keď sa postavím k jej miske, ukážem na ňu a poviem jej, aby sa napila, urobí to :).


Ovlažovanie
Ako som nedávno spomínala v príspevku Keď okúpem psa, Lilly nie je veľký fanúšik vody. Vidím na nej, ako veľmi "trpí" (skôr sa cíti ponížene, že je mokrá), keď ju kúpem, preto to počas roka nerobím veľmi často, ale iba vtedy, keď je to nutné. Avšak počas horúcich dní, keď sa teploty vyšplhajú nad 35°C sa nedá nič robiť - a Lilly pravidelne ovlažujem. Jednoducho ju vezmem, položím do vane a nechám po nej stekať chladnú vodu. Nie však okamžite studenú, aby nedostala šok. Najprv pustím teplejšiu, potom vlažnú, chladnejšiu až chladnú, nikdy však nie úplne ľadovú. Potvorka malá, hoci kúpanie neznáša, pod chladnou vodou vždy pekne stojí, ešte aj labky dvíha, aby som jej mohla ovlažiť aj bruško :D. Je jej to rozhodne príjemné a takéto ovlažovanie, pokojne aj niekoľkokrát denne, môže psíkovi výrazne pomôcť schladiť sa a predísť tak prehriatiu.


Obmedziť venčenie
Teraz ma prosím, neroznoste v zuboch, ja to všetko vysvetlím ;). Psíka, samozrejme, treba venčiť každý deň, bez ohľadu na to, či je 38°C a slnečno alebo sneží a je -20°C. Ak sa však teploty šplhajú k závratným
výškam, na dlhé prechádzky, najmä cez obed a po slnku, hádzanie loptičiek, či spoločný beh radšej zabudnite. Veľmi rýchlo by sa mohlo stať, že sa Váš miláčik prehreje, nedajbože niečo horšie. My to robíme tak, že s Lilly sa priamemu slnku vyhýbame, snažíme sa byť vždy len na chládku, venčíme ju krátko a vždy so sebou máme aspoň trochu vody a malú misku, aby sa kedykoľvek mohla napiť. Na dlhé prechádzky počas horúčav nechodíme, jedine ak, tak až večer, keď zapadne slnko alebo potom skoro ráno. No pri tropických nociach je aj to o dušu, takže extrémna aktivita neprichádza do úvahy.





Mokrý uterák
Zdroj tu
Tento trik som vôbec nepoznala, ale nedávno sa práve v televízii rozprávali na tému psíci a horúčavy a vrelo ho odporúčali. Po tom, čo sa so psíkom vrátite z prechádzky / venčenia, je vraj dobré, ak naňho aspoň na chvíľku dáte navlhčený studený uterák. Osobne som to ešte neskúšala, hoci sa mi to zdá ako fajn vec, ale
nakoľko poznám Lilly, asi by v tom uteráku dlho nevydržala a striasla by ho zo seba :D. Keby som však na jeden menší starý uterák našila pútko a gombík, aby som jej ho mohla zapnúť na brušku, možno by sa to dalo skúsiť. Ak poznáte nejakú vychytávku s tým uterákom, rozhodne mi dajte vedieť, ako to robíte Vy :)


Strava
Pre tých z Vás, ktorí Vášmu psíkovi dávate iba granule, bude asi tento bod absolútne zbytočný, ale predsa len :). Tak, ako aj nám, ani našim štvornohým priateľom v týchto horúčavách veľmi nechutí jesť, navyše varené veci a mäso sa rýchlo kazia, preto je lepšie, ak svojho psíka, aj keď trošku nedobrovoľne, necháte pár dní na granulovej diéte. Granulky sú suché, nezaťažia psíkovi žalúdok a navyše sa nepokazia. Lilly teda nie je veľmi nadšená a vždy na mňa smutne pozrie akože "či to naozaj myslím vážne, že ONA má jesť granule", ale nič sa nedá robiť. Za pokazený žalúdok a behanie po veterinároch to nestojí ;)


Toľko moje tipy, ktoré rozhodne fungujú, čo môžem len potvrdiť, pretože ich mám odskúšané (teda až na ten uterák, ale počula som od viacerých, že to funguje). Dajte mi rozhodne vedieť dole do komentárov, ako svojho miláčika ovlažujete Vy a poprípade dajte nejaký Váš tip :)

Majte sa zatiaľ pekne :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára