štvrtok 21. novembra 2013

Retro

Na internete som medzi blogerkami objavila celkom milé otázky o detstve, čo ste radi robili ako malí a podobne. Je síce pravda, že ja toho za sebou ešte veľa nemám a teda ani nepôjde o nejaké extra rozpomínanie a vety typu "za našich čias", to ako zase nie, koniec-koncov, mám len 18 rokov. Avšak aj tak si myslím, že tie otázky sú celkom milé a stálo by za to napísať takýto príspevok :). Vrhneme sa teda na to :)



  • Aká bola tvoja najobľúbenejšia rozprávka a večerníček?
Ako dieťa som milovala hádam všetky rozprávky, mala som rada takú tú klasiku, ako bola napríklad Včielka Mája, Ferdo Mravec, Tom a Jerry a podobne, čo sú rozprávky, koré určite pozná každý z vás. Rada som sa pozerávala aj na Tri oriešky pre Popolušku, čo som ale časom prestala pozerať, nakoľko som tú rozprávku už videla tak veľa krát a stále ju opakujú, až mi to začalo vadiť, takže to už nepozerávam :). No a, samozrejme, mala som rada Disney-ovky, napríklad Levieho Kráľa, 101 dalmatíncov, Mulan, Lady a Tramp, Medvedíka Pooh a podobné kreslené rozprávky. Z večerníčkov sa mi páčilo asi takmer všetko, najradšej som možno mala, keď bola rozprávka priamo o deduškovi a jeho psíkovi. Pamätám si, že som občas pozerávala aj večerníčka na českých staniciach a potom už ako staršia aj Kouzelnú školku, ale to bol skôr program pre deti ako rozprávka ;).

Zdroj tu


  • Kto bol tvoj najobľúbenejší interpret alebo skupina?
Kým som bola naozaj malá, dajme tomu, ako škôlkarka (aj keď do škôlky som chodila iba rok) a potom na prvom stupni ZŠ, vtedy som rada počúvala hity napríklad od Martina Madeja (tuším tak sa volá), ako Ferari, Môj malý pes Bobi a ostatné a mala som rada ešte aj Mandarínku Darinku :D. Neskôr, na tom druhom stupni som začala počúvať Rihannu, Beyoncé a jedno obdobie sme boli spolu s kamarátkou úplne hotové zo skupiny US5, čo nebola nejak extra známa skupina, ale samozrejme, spievalo v nej 5 sladkých chlapcov... a my sme mali trinásť, tak prečo nie? :D

Zdroj tu


  • Aká bola tvoja najobľúbenejšia sladkosť?
Kto ma pozná alebo číta môj blog, tak vie, alebo sa v článku 20 facts about me dočítal, že milujem sladkosti a samozrejme, ako dieťa som ich milovala tiež a aj som ich jedla v hojnom počte, čo sa teda v konečnom dôsledku odrazilo aj na mojom neskoršom zdraví, ale o tom nechcem písať. Ťažko by som napísala iba jednu obľúbenú sladkosť, keďže ja som milovala (a aj milujem) takmer všetko sladké :D. Myslím, že som mala veľmi rada Resanku, ktorú dnes nájdeme pod názvom 7Days a potom ešte keksíky Princ alebo ako sa volali. To boli okrúhle keksy plnené čokoládou, takmer to isté ako dnešné Disco :). Ďalej som mala rada cukríky Lipo, myslím, že tak sa volali, také malé farebné kocky a zbierali sa k nim aj také zvieratká, kam sa tieto cukríky strkali :D. Mala som rada aj také tie čokoládové peniažky, mačacie jazýčky... a aj ani neviem, čo ešte. Samozrejme, neskôr aj všetko od Kinder, asi ako každé dieťa :D. Jednoducho sladkosti, to bolo a je moje :D. A milujem Raffello, keby ste chceli vedieť :D.

Zdroj tu



  • Aká bola tvoja najobľúbenejšia hra?
Kým som bola dieťa a chodila som do škôlky alebo potom na prvý stupeň ZŠ, počítače a telefóny už síce boli, ale rozhodne sa na nich nedali hrať také hry ako teraz a popravde, decká o počítače ani nemali taký záujem. Je sranda, ako rýchlo doba pokročila dopredu, no na druhej strane, je to aj trochu smutné, že väčšinu alebo veľa dnešných malých detí rodičia zabavia tak, že im do rúk dajú tablet a "Hraj sa". Ja nehovorím, niektoré tie hry pre deti sú naozaj super, decká sa pri nich aj niečo naučia, no na druhej strane, lepšie by bolo, keby sa hrali s kamarátmi niekde vonku alebo aspoň s reálnymi hračkami. Pamätám si, že my sme sa ako decká hrávali, samozrejme, s bábikami a bárbinami, to k dievčenským hrám neodmysliteľne patrilo. Okrem toho sme v školskom klube alebo teda v družine často hrávali Meno, mesto, zviera vec, skákali sme cez švihadlo, hrávali sme rôzne loptové hry, naháňačky, schovávačky, Sochy sochy, Kubo velí... a mohla by som pokračovať do rána. Počítače a telefóny nás zastihli až niekde v piatej triede (teda niežeby už neboli, ale jednoducho sme trávili čas inak), čo bolo myslím len dobré :)



  • Aké bolo tvoje najobľúbenejšie jedlo?
Viete, že ani neviem? :D Opäť, milovala som sladké, takže naprílad by som mohla napísať palacinky, ale mala som rada aj kurací vývar s kopoooou slížov, to bolo na celej polievke asi najlepšie :D. A potom som mala rada paradajkovú polievku s haluškami a napríklad perkelt alebo tak. Veľmi si to nepamätám, ale viem, že som paradoxne nemala rada dukátové buchtičky, hoci to bolo sladké jedlo :D. Pamätám si, ako som raz v škôlke musela posledná ostať v jedálni, všetky deti už išli do triedy spať a ja som tam musela ostať za stolom, sedeli pri mne všetky kuchárky a nútili ma zjesť tie dukátové buchtičky. Plakala som, ale niečo som horko-ťažko zjedla. Fakt nepríjemné :/. Ale prežila som to a som tu ;).



  • Ako sa volala tvoja najobľúbenejšia knižka?
Pokiaľ by sa myslela rozprávková, tak to som mala rada také maličké knižky, kde celé strany tvorili obrázky a textu tam bolo strašne málo, uvidím, či sa mi podarí nájsť obrázok, keď tak ho pridám :D. Neskôr sme mali kniky o Zuzanke a potom aj o Škôlkarke Barborke (aká náhoda, že? :D), takže aj tie som si rada čítala, aj keď radšej som mala tie o Zuzanke, keďže tie o Barborke sa mi zdalo až príliš detské. Keď som bola v puberte, to bol Harry Potter, na tom sme fičali asi všetky baby a potom také tie dievčenské príbehy/romány vyslovene pre násťročné dievčatá s gýčovými príbehmi o láske :D. Ale tak, vtedy nás to bavilo a asi sme si tým museli prejsť :).

Zdroj tu
Zdroj tu 


  • Aké bolo tvoje najobľúbenejšie oblečenie alebo obchod s oblečením?
Kým som chodila do škôlky a aj potom ešte neskôr v škole som mala veľa vecí ušitých od maminy alebo z druhej ruky. Mala som aj nejaké nové, niečo som dostala od tety z Kanady alebo od druhej z Viedne, takže nemôžem povedať, že som chodila v nejakých starých veciach, to nie. Ako dieťaťu mi bolo skoro jedno, čo mám na sebe, aj keď jasné, boli veci, ktoré som nemala rada, ale nerobila som z toho nejakú drámu. Z toho ale vyplýva, že neviem povedať, čo bolo najobľúbenejšie :D. Veci, ktoré šila moja mamina boli krásne a povedala by som, že oveľa lepšie ako tie z obchodu ;). Pamätám si, ako mi vždy šila masku na karneval a už bola zúfalá z každoročne zadanej témy "princezná", lebo jej dochádzali kreatívne nápady na šaty :D. Na také prvé nákupy bez maminy som išla možno aj niekedy okolo trinástich / štrnástich, dovtedy som chodievala iba s ňou a to občas cez víkendy. Bol to taký náš zvyk a aj keď sme si nič nekúpili alebo len nejakú drobnosť, vždy sme sa na to tešili. Samozrejme, až na ocina, ktorý bol z toho na nervy :D.




  • Ktorý bol tvoj obľúbený seriál?
Ja už ani neviem, ak mám pravdu povedať :D. Rada som nejaký čas pozerávala Simpsonovcov, ale ocino nám to potom zatrhol, lebo to bolo podľa neho nevhodné (s čím súhlasím). Okrem toho mi ani nič nenapadá, možno tak Anna zo zeleného domu, ktorá chodievala istý čas vždy cez víkend ráno a ešte sme ako malé deti pozerávali Bol raz jeden život, čo chodí aj teraz a hoci je to kreslený seriál, je urobený celkom milo, vtipne a poučne, takže sama si ho rada pozriem aj teraz ;).

Zdroj tu



  • Kto bol tvoj idol?
Popravde, ani neviem, že by som niekedy nejakého mala :D. Okolo dvanástich / trinástich som síce mala rada Rihannu, ale žeby to bol môj idol... to asi nie :).



  • Aká bola tvoja obľúbená hláška?
Najoľúbenejšia hláška môjho detstva bola rozhodne "Jáááj". Vysvetlím. Ako dieťa (a vlastne stále) som bola taký malý neohrabaný macko, nekamarátila som sa so zimou, ľadom a celkovo ani so športom a pohybovými aktivitami. Často som sa niekde vysypala, potkla alebo podobne. No a vždy, keď sa mi podarilo padnúť, som chvíľu (akože RIADNU chvíľu, tak minútu) sedela na zemi a potom som si len ťažko povzdychla "Jáááj", na čom sa teda najmä môj ocino riadne rehotal :D. Nuž, bola som také malé drevečko, ale snáď to nebolo také zlé :D.





Hoci tu bol nedávno podobný príspevok, teda príspevok s otázkami, pevne verím, že sa Vám aj tento dnešný Retro-príspevok páčil a že možno napíšete alebo natočíte podobný :)

Majte sa zatiaľ pekne :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára