nedeľa 1. decembra 2013

Prvá adventná nedeľa

Hoci si to zatiaľ ešte veľmi neuvedomujem, pomaly ale isto začína advent, moje najobľúbenejšie a zároveň najkrajšie obdobie roka (ak nerátam letné prázdniny, samozrejme :D).




Veľmi sa teším na všetky tie vianočné prípravy, ako je výzdoba bytu, pečenie vianočných koláčov, nakupovanie alebo vyrábanie darčekov. Ako malé sme mamine vždy pomáhali s pečením medovníkov, vanilkových rožkov alebo iného vianočného pečiva. Je fakt, že sme boli viac na škodu, ako na úžitok, keďže sme potajomky (aspoň sme si to mysleli) vyjedali cesto a tak polovica zmizla skôr, ako sa povykrajované koláčiky stihli dostať na plech :D. Kuchyňa tiež väčšinou vyzerala ako po jadrovom výbuchu a upratať ju muselo dať mamine riadne zabrať :D. No aj tak to bolo veľmi pekné obdobie, na ktoré s láskou všetci spomíname.




Ospravedlňujem sa za kvalitu fotiek, ale sú staré a len naskenované, takže lepšie to nebude :(


Čo sa darčekov týka, osobne dávam prednosť drobným, vlastnoručne vyrobeným (alebo "handmade" ak chcete). Zdajú sa mi osobnejšie, milšie, navyše sú originálne a jedinečné. Darca strávil nejaký čas, nielen tým, že vymyslel, čo Vám daruje, ale aj samotnou výrobou darčeka a to si cením zo všetkého najviac, preto ma tieto dary dokážu veľmi potešiť.




Keď sme boli malé, mamina nám často vyrábala na Vianoce rôzne veci, napríklad oblečenie pre bábiky a podobne, jednoducho veci, ktoré si rodičia vtedy nemohli dovoliť kúpiť. Je ale fakt, že vtedy bola látka o niečo lacnejšia ako dnes, kedy sa skôr oplatí kúpiť hotovú vec, keďže vyjde lacnejšie. No na druhej strane, ako dieťaťu mi to nikdy nevadilo, veľakrát som ani nevedela, že tie šaty pre bábiku šila mamina a myslela som si, že sú z obchodu... kde ich, samozrejme, kúpil Ježiško ;). Mamina vedela a aj vie veľmi krásne šiť, aj štrikovať, takže veľakrát sa stalo, že veci z obchodu ani neboli také pekné ako tie od maminy :). No a samozrejme, žiadna z mojich kamarátok nemala rovnaké šaty pre bábiku alebo sveter pre medveďa ako ja ;).

Keď už sme pri tých darčekoch... v najbližších dňoch sa chystám natočiť video s inšpiráciami na vianočné darčeky. Neviem, či sa mi to podarí dať dokopy, nakoľko som ešte video nenátačala, ale hádam by sa to mohlo podariť. Predtým by som ale rada uverejnila jedno kratšie a trochu humorné video. Viac Vám ale zatiaľ nepoviem ;).


Tak, to je na dnes všetko :). Budem rada, ak mi dáte do komentárov vedieť, či máte radi toto obdobie tak ako ja, poprípade, či dodržiavate nejaké tradície, čo radi pečiete a podobne :)

Majte sa zatiaľ pekne :)

2 komentáre:

  1. Aj ja si pri spomienke na Vianoce najviac zo všetkého spomínam na detstvo, keď sa bytom niesla vôňa čerstvého ihličia(umelé stromčeky boli v tom čase skôr raritou), v obývačke zas rozvoniavali koláčiky od babky a pod stromčekom ležali zabalené darčeky. Najvysnenejšími darčekmi chlapcov našej generácie bola autodráha alebo detský vláčik. Dnes sú to predovšetkým knižky. Ale najradšej si posledné roky vychutnávam televízne programy, rodinnú pohodu a chvíle, kedy môžem trošku spomaliť a viacej premýšľať...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vôňu ihličia som mala a aj mám asi zo všetkého najradšej (no, možno až na tie koláče :D), takže sa zatiaľ zubami-nechtami bránim pred umelým stromčekom, hoci sa tomu už asi nevyhneme.... Áaáááá, tak už viem, čo kúpiť na Vianoce :D

      Odstrániť