štvrtok 5. decembra 2013

Tvorivé dielne na PaSA

V prvom rade, ešte predtým, ako sa dostanem k dnešnej téme, Vám musím povedať, že s tým natáčaním videí to nebude zase až také jednoduché, ako som si myslela :D. Tak ja som si, prosím pekne, hodinu čítala návod na používanie, keďže s foťákom len fotím a videá som nenatáčala, potom som nastavovala tú svoju zrkadlovku asi ďalšiu hodinu, skúsila som natočiť pár pokusných videí... a keď som si už myslela, že som v tom "profesionál" (akože, už tomu rozumiem), pustila som sa do natáčania naostro. Medzitým, ako som natáčala, som asi 5x zabudla, o čom som chcela hovoriť, 3x mi zavolal priateľ a 7x po mne poskákal pes. Keď som to video nakoniec nejak donatáčala a po polhodine ho prekopírovala aj do PC.... ono si začne sekať? :D Teraz sa na tom síce smejem, ale až tak do smiechu mi nebolo. Čo som tým všetkým chcela povedať? Na video si, jednoducho, budeme musieť počkať, keďže ho musím pretočiť. Celé :D. Hold, tak mi treba, mala som si lepšie naštudovať ten návod :D. Ale teraz už k dnešnej téme ;)...



V pondelok, 2. decembra, sa v našej škole konali tvorivé dielne pre deti s telesným a mentálnym postihnutím. Dielne síce organizovali moji spolužiaci z druhej skupiny, ja som však, ako väčšinou, bola poverená fotografovaním (To máte tak, keď niekde raz poviete, že fotíte, každý profesor alebo profesorka hneď docupitá za Vami a je mu úplne jedno, či chcete, máte čas a chuť, proste "Odfoťte to, Barbora"... ešteže ma to baví :D). Nakoľko fotografie "detí" (ide väčšinou o dospelých ľudí, ale keďže sú postihnutí, nazývajú sa stále "deťmi" a koniec-koncov, oni aj sú takými večnými milými deťmi) boli určené výhradne pre účely školy, nemám právo ich zverejňovať a teda ich pridať na svoj blog. Napriek tomu som sa rozhodla, že sem dám aspoň fotografie výsledných prác a nejaké detaily z tvorivej činnosti, kde nie je presne zrejmé, o koho ide. Hádam sa tým nikoho nedotknem ;)

Témou tvorivých dielní bola "Rozprávková olympiáda" a v tomto duchu sa niesli aj pripravené aktivity. Pri jednotlivých stoloch si mohli deti vyskúšať poskladať napríklad puzzle s obrázkami známych rozprávok, pri inom kreslili alebo vymaľovávali rozprávkové postavičky. Mohli si tiež vyrobiť pozdrav pomocou zažehlených voskoviek, snehliaka zo starej ponožky, Mikláša alebo vyrobiť náromok či náhrdelník z korálok. Všetci mali špeciálnu vizitku s menom a za každú splnenú "úlohu" na ňu dostali pečiatku. Na záver každý dostal diplom. Na deťoch bolo vidieť, ako sa tešia, zabávajú a ako pri tvorivých činnostiach aj zabudli na problémy a trápenia, ktoré so sebou prináša ich postihnutie. Myslím, že všetci boli spokojní ;)


Pripájam zopár fotografií :)




























Ako sa Vám páčia výtvory detí? :)

Majte sa zatiaľ pekne :)

2 komentáre:

  1. Obdivujem trpezlivosť tých ľudí, ja by som na to asi nemal nervy. A rovnako obdivujem aj teba, Barborka, lebo viem, že s tými fotkami si si dala naozaj námahu, ale si naozaj šikovná. Ide ti nielen písanie, ale aj fotografovanie, tak v tom určite pokračuj aj naďalej.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Práca s postihnutými ľuďmi je síce veľmi náročná a veľakrát to nejde všetko tak hladko ako teraz u nás, no na druhej strane, je to krásny pocit, keď ich vidíš, ako sa usmievajú a sú šťastní :). Ďakujem za pochvalu, určite budem pokračovať :)

      Odstrániť